piątek, 23 września 2016

Nasze wartości, potrzeby, cele

Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o WARTOŚCIACH jakie mamy w życiu.
Każdy mówił o tym, co jest dla niego ważne. Zastanawialiśmy się także, jakie mamy POTRZEBY.


Następnie każdy tworzył swoją piramidę potrzeb.


Rzeczy, które są dla nas najważniejsze umieszczaliśmy na samej górze piramidy, a te mniej ważne u dołu.  Na zdjęciu swoją piramidę potrzeb prezentuje Amelcia.

Gdy każdy z nas wykonał już swoją pracę, znów wspólnie rozmawialiśmy o tym, jakie wartości wynikają z naszych potrzeb. Co oznaczają te nasze potrzeby, na jakie grupy możemy je podzielić.
Wiele z nich okazało się być wspólne dla całej grupy.

Wydawało nam się, że już tyle dowiedzieliśmy się na swój temat, że więcej chyba nie można, ale... Za moment Pani poprosiła nas, żebyśmy zastanowili się nad tym, czym są cele.
Dyskutowaliśmy o tym, czy każdy ma swoje cele, po co właściwie one są i co oznaczają.











    Wspólnie próbowaliśmy znaleźć odpowiedzi
na pytania:
Czym jest cel? Czy każdy ma swoje cele?     Po co właściwie one są i co oznaczają?

     Na bazie tej rozmowy określiliśmy,
jak powinniśmy formułować cele.





CEL ten musiał spełniać następujące wymogi:
- miał być szczegółowy, czyli jasno określony,
- mierzalny, czyli taki, który można sprawdzić,
   czy  został osiągnięty

- ambitny, czyli wymagać od nas wysiłku,
- realny, czyli możliwy do osiągnięcia,
- terminowy, czyli określony w czasie.





Na koniec każdy z nas miał wypisać swoje cele.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz