piątek, 4 listopada 2016

Rozwijamy swoją kreatywność

Obraz jest więcej wart niż tysiąc słów... 

Taki podtytuł ma gra, którą przyniosła nam dziś Pani Iza na zajęcia. Gra ta to zbiór niezwykłych kart. 

 Co z nimi robiliśmy?
 Cóż, w cale nie zaczęliśmy grać według instrukcji podanej na opakowaniu.
 Ale to, że Pani potrafi wymyślać dla nas ciekawe zajęcia wiemy nie od dziś!  ;)

 
Na początku rozmawialiśmy o tym, czym jest wyobraźnia, czym są skojarzenia i jak to właściwie wszystko działa. Pani pokazała nam dla przykładu jedną z kart, a każdy z nas mógł powiedzieć co na niej widzi lub z czym mu się kojarzy. Odpowiedzi było wiele. Następnie każdy z nas miał przyjrzeć się rozłożonym na stole kartom i wybrać tą, która do nas pasuje, która ma z nami coś wspólnego. Później prezentowaliśmy swoje karty i wyjaśnialiśmy, co one o nas mówią.

Agnieszka: "Wybrałam tą kartę, bo na niej są takie jakby liczydła, a ja bardzo lubię matematykę."

Maja: "Wybrałam tą kartę, bo na niej jest dziewczynka, która chodzi po linie, więc kojarzy mi się ze mną jak ćwiczę na gimnastyce."

Mikołaj: "Wybrałem tą kartę, bo tak jak ten wędrowiec lubię chodzić po górach."

Oliwier: "Wybrałem tą kartę, bo na niej są latarnie morskie, a one symbolizują moje cele." 

Roksana: "Wybrałam tą kartę, bo lubię robić rzeczy, które są na czas."

 Bardzo ciekawym elementem zajęć było wspólne układanie historii opartej o karty.
Tu pole do popisu miała nasza wyobraźnia. Na koniec graliśmy w grupach w Dixit i Dubble.

 Dzisiejsze zajęcia uważamy za udane, a obie gry polecamy Wam ;)

1 komentarz:

  1. Dobry nauczyciel uczy, świetny inspiruję. Cieszę si, że Olisiek trafił na Panią, bo Pani Iza zdecydowanie inspiruje :-)

    OdpowiedzUsuń